Vad jag använder jag tecknar.

Ida om Trouble has always been a good friend of mine.:
Hejsan!
skulle du kunna göra ett sånt där inlägg när du visar och berättar om alla dina pennor ?? :)
Svar: Jag svarade att jag skulle göra det när jag hade tid och det är nu, så jag hoppas det här är ett någolunda bra svar på din "fråga".


Blyertspenna (oftast 6B, alltså en mjukare penna med mer svärta), en stompfer för att sudda ut för hårda skuggor och världens sämsta sudd som jag fixar ljusare partier med.


Pro Markers, dessa underbara pennor som "rinner" ihop vilket gör att det inte blir några streck när man ritar med dem. Just nu har jag 35 st pennor + en svart penna av annat märke.


Pigment liners för att fylla i konturer, dock bara när jag använt pro markers.


En Blender som jag också bara använder jag använt pro markers, och den fixar ljusare partier då den "bleker" bort färgen. (som jag visat ett ytterst dåligt exempel på ovanför)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0